Vacature Office Manager Zero Emission Services (32-40u p/w), Rotterdam

 

Wil jij een concrete bijdrage leveren aan de energietransitie?

 

Zero Emission Services (ZES) zoekt een zelfstandig organisatietalent. Wil jij meewerken om de start-up op te schalen naar een succesvolle onderneming? Dan zoeken wij jou!

ZES is opgericht in 2020 en biedt een alles-in-één concept voor een schone, emissievrije binnenvaart. Met steun van onze aandeelhouders Ebusco, Port of Rotterdam, ING en Wärtsilä streven wij naar verduurzaming van de binnenvaart. Sinds september 2021 vaart het eerste batterij-elektrische schip in Nederland. Ook is het eerste ZES laadstation gerealiseerd in Alphen aan den Rijn.

 

De binnenvaart is een belangrijk stuk van de puzzel om emissies te reduceren en klimaatdoelen te halen. We werken samen met een grote variëteit aan partijen die nodig zijn om te komen tot de gewenste systeemwijziging: een compleet nieuw energiesysteem voor emissievrije binnenvaart. ZES opereert in een verassend veelzijdig speelveld waar overheid, bedrijfsleven, techniek, logistiek en onderzoek elkaar raken. Bij ZES werk je op dit kruispunt: een praktijkvoorbeeld van cross-sectorale ketensamenwerking dat voor diverse sectoren bijdraagt aan schone lucht en betere leefomgeving. En jouw werk levert daaraan een belangrijke bijdrage.

 

Dit ga je doen

Als office manager vervul je een spilfunctie binnen ZES. Je zorgt dat iedereen bij ZES optimaal kan werken en je hebt dan ook een divers takenpakket. In je werk ben je verantwoordelijk voor de interne organisatie van ZES. Hierbij hoort onder andere:

  • (Administratieve) ondersteuning aan de directeur en de rest van het ZES team;
  • Beheer van het teamoverleg: inhoudelijk en agenda voorbereiding, actielijsten en time management;
  • Voorbereiden en verslagleggen van commissarissen- en aandeelhoudersvergaderingen;
  • Dagelijkse office management taken zoals Sharepoint beheer en mailbox management;
  • Opstellen financiële rapportages, beheer van het budget;
  • Voorbereiden periodieke (strategische) statusrapportages;
  • Dagelijks samenwerkenmet alle teamleden om integrale ZES resultaten te behalen;
  • Bijhouden van de ZES roadmap en voortgang bewaken;
  • Alle voorkomende ad hoc werkzaamheden.

 

Dit breng je mee

  • Een pro-actieve houding en een can-do mentaliteit. Er is veel ruimte voor inbreng van eigen ideeën in de organisatie die zich razendsnel ontwikkelt;
  • Affiniteit met financieel beheer;
  • Overzicht en doelgerichtheid: meesturen op hoofdlijnen en integraal overzicht houden;
  • Goede MS office vaardigheden, je kan onder andere met excel werken
  • Flexibiliteit: een start-up betekend veel verandering. Je daar positief op kunnen aanpassen is essentieel. Je vindt het leuk om je met afwisselende taken bezig te houden;
  • HBO werk- en denkniveau.

 

Wat bieden wij?

  • Een veelzijdige en zelfstandige functie met veel ruimte voor eigen inbreng en verantwoordelijkheid;
  • De mogelijkheid om je loopbaan meer betekenis te geven door bij te dragen aan de energietransitie;
  • Een dynamische omgeving in een bedrijf dat zich snel ontwikkelt;
  • Veel vrijheid: er is ruimte om thuis en/of op kantoor op een unieke locatie in Rotterdam te werken;
  • Competitieve arbeidsvoorwaarden

 

Geïnteresseerd?

Je CV en motivatiebrief mag je sturen naar Esther Poortstra: esther.poortstra@zeroemissionservices.nl. Ook voor meer informatie en vragen kun je bij Esther terecht. We hopen je snel te ontmoeten en te verwelkomen in het ZES team!